نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1922
-
الف
+

پیشنهادات مسئولان رسانه های افغانستان برای مقابله با شیوع کرونا

شماری از مسئولان رسانه های افغانستان در دیدار با رئیس فرهنگ این کشور پیشنهاداتی برای مقابله با کرونا دادند.

به گزارش آی فیلم2، آمریت اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ افغانستان روز گذشته در صحن این ریاست نشستی را ترتیب داده بود و از رسانه ها در خواست همکاری به منظور آگاهی دهی عامه در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ الصحه فردی کرد.

«عزیز الرحمن قطره» رئیس اطلاعات و فرهنگ از همکاری های دوامدار رسانه ها در زمینه آگاهی دهی راه های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای اخیر، میزان نیازمندی ها برای آگاهی دهی عامه بیشتر شده است و نقش رسانه ها دراین زمینه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

آقای قطره با اشاره بر اقدامات تازه حکومت به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از مسوولان رسانه ها خواست به خاطر هماهنگی بیشتر به هدف کاهش میزان شیوع این ویروس، پیشنهادات و نظریات شان را شریک کنند.

به نقل از باختر، مسوولان رسانه ها با تعهد برآنکه رسانه ها، آگاهی دهی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رسالت خود می دانند، پیشنهادهای شان را در چند مورد از جمله چگونگی رساندن خدمات صحی به مهاجرینی که از ایران به ولایت های افغانستان منجمله در ولایت سمنگان می آیند؛ هراس مردم از قرنطینه به دلیل عدم آگاهی؛ وضعیت مراکز مزدحم خرید و فروش و استفاده کارمندان از حاضری برقی ابراز کردند.

وزارت صحت‌عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، دو رویداد تازه ویروس کرونا در ولایت هرات و‌ یک رویداد مثبت دیگر در ولایت نیمروز ثبت شده‌اند. 

با این سه رویداد تازه، شمار مجموعی رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۱۲۰ رسید. 

در پی شیوع ویروس کرونا، بر چند شهر افغانستان از جمله کابل و‌ هرات محدودیت‌های رفت‌وآمد وضع شده‌ است.

نظر شما
ارسال نظر